Rezumat temă

  • Argument

    Școala tradițională nu este pregătită pentru generația contemporană de elevi, nativi digitali. Cadrul didactic se confruntă cu mai multe obstacole pe care nu le anticipă cu 20 de ani în urmă.
    Observăm cu toții, de la an la an, cum capacitatea de concentrare a elevilor noștri este afectată de date genetice, de lipsa abilităților reale de parenting sau alte motive obiective sau subiective, independente sau nu de capacitățile copilului de a rămâne concentrat pe o perioadă optimă pentru învățare. Instabilitatea multora dintre copiii generației actuale este cauzată de probleme medicale, ce se circumscriu tulburărilor de spectru autist sau ADHD.
    Cu terapie recuperatorie, sau fără, după cum poate familia să se lupte cu un dușman atât de perfid, copiii cu TSA sau ADHD ajung la vârsta școlarității. Recuperarea lor are șanse mai mari, dacă sunt integrați în școala de masă, și nu înscriși în școlile speciale, unde se pierd incurabil.
    Aici intervin mai mulți factori care fac ca un copil cu un astfel de diagnostic să fie nu doar acceptat, ci privit ca un copil special, care are șansele lui, dacă îi acorzi premise și nu îl consideri este un caz pierdut.
    De aceea, dorim să venim în sprijinul acelor care didactice care își asuma lucrul cu acești copii, care vor să învețe tehnici specifice de comunicare cu aceștia, care sunt flexibile în adaptarea propriului demers didactic, pentru a face ca ei să fie integrați, cu șansa de reușita școlară, nu doar tolerați.
    Așteptăm să ni se alăture profesioniști, psihologi și terapeuți, cadre cu experiență în acest domeniu, care să ne sprijine în încercarea noastră de a schimba ceva în mentalitatea cadrului didactic din România, raportat la acest subiect atât de delicat al învățământului din țara noastră.

  • Acest subiect

    02.04 - Webinar 2

    Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului

    ziua internationala de constientizare a autismului

  • 24.03 - Webinar 1

    Integrarea copiilor cu autism în școli

    integrarea copiilor cu autism in scoli

  • CONFERINȚA INTERNAŢIONALĂ

    Aspecte teoretico-praxiologice în evaluarea și intervenția psihoeducațională


    Ediţia a VI-a

    31.03.2017

    Secțiuni

    1. Examinarea logopedică - particularităţi de diagnoză
    2. Tulburările limbajului oral,  scris-citit – particularităţi de abordare în terapie
    3. Tulburările de comportament – particularităţi de abordare în terapie
    4. Metode şi mijloace moderne aplicabile în terapia tulburărilor de limbaj
    5. Dezvoltarea competenţelor de comunicare la copii
    6. Copiii supradotați, un segment neglijat al cerințelor educaționale speciale
    7. Instrumente de lucru proprii, utilizate în terapia recuperatorie
    8. Colaborarea dintre membrii echipei multidiscilplinare în vederea aplicării planurilor de servicii individualizate pentru elevii integraţi şi pentru cei din învăţământul special (cadre didactice din învăţământul de masă)
    9. Boala cronică – situație de risc
    10. Terapia cu animale în recuperarea persoanelor cu dizabilități
    11. Autismul – tehnici de intervenție
    12. Noutăţi editoriale în logopedie- promovare/prezentare de carte

    Detalii http://aliantacopiiar.ro/

    Formular de înscriere